zaterdag 6 december 2014

DIY vlinder van hout pimpen

Goedemorgen!

Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie.
Ik heb vorige week een knutselmiddag gehouden met 2 meiden. we hadden afgesproken iets te pimpen van hout en ik besloot mijn houten  vlinder te gebruiken.
Dit is het eindresultaat.. 
Benieuwd hoe ik dit gemaakt heb? Klik dan op lees meer...



Wat heb je nodig? 
- een houten figuur (te koop bij oa Action)
- patch papier, dit is heel dun papier (te koop bij oa Pipoos en Action)
- Mod podge (te koop bij oa. Pipoos en Xenos) Ik heb deze gekocht bij Action, daar heet het Crea podge

Optioneel: 

- foam stickers (hema)
- diamant stickers 
- een kwast
- andere versiering 


Wat ga je doen?
Scheur stukjes patch papier af. Dit mogen kleine maar ook grotere stukken zijn, wat je zelf makkelijk vindt.
Smeer wat mod podge op een stukje van het houten figuur en plak hierop stukjes patch papier.
Herhaal dit totdat het hele figuur bedekt is met papier. 
Laat het nu goed opdrogen voordat je verder gaat. 
(dit duurt ongeveer 5 minuten)
Breng nu weer een laagje lijm en patch papier aan en herhaal dit tot je geen hout meer door het papier ziet. 
Maak het geheel af met een laagje modpodge, dit zorgt ervoor dat het papier echt goed vast komt te zitten en dat er een glanslaagje (of matte laag, afhankelijk van welke modpodge je gebrukt) over je werk komt.

Laat het geheel weer goed drogen. 

Daarna kun je het figuur versieren met stickers en andere versieringen. 

Ook prima te doen met kinderen vanaf 6 jaar..


Liefs Wanda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten