woensdag 17 december 2014

Goedenavond!

Eindelijk heb ik binnen waar ik zolang op wachtte.. 

Een Filofax a5 in mijn lievelingskleur (roze)!!

Velen van jullie hebben vast en zeker een agenda of een organizer en sommige houden hun afspraken bij in hun smartphone.

Een Filofax is een organizer, maar je kunt er nog veel meer in bijhouden. Denk aan boodschappen lijstjes, je huishoudschema, to-do lijstjes en je kunt er ook je maaltijden in plannen. 
 Deze sticky notes/memoblaadjes kocht ik bij Hema

Maar wat ik het leukste vind aan deze Filofax is dat je ze helemaal naar eigen stijl in kunt vullen. Zo kun je er je eigen organizer van maken, door er stickers, tape, plaatjes enz. in te plakken. Maar je kunt ook zelf, heel eenvoudig, tabbladen maken. 


Nieuwsgierig geworden? Klik dan op meer lezen 




Ik heb op youtube.com en via pinterest.com leuke filmpjes en foto's gevonden en daardoor ben ik overstag gegaan. Eerst vond ik de Filofax echt te duur en kocht ik een Hema organizer.

Al voordat ik er goed en wel in begonnen was, bleek deze veel te klein voor mij. Ik schrijf nogal groot en wil graag mijn organizer pimpen. Als ik er dan ook nog eens in moet schrijven dan blijft daarvoor niet genoeg ruimte over.

De Filofax a5 Domino is een stuk goedkope a5 is namelijk het formaat. eerst bestelde ik de Filofax Domino a5. Deze is een stuk goedkoper dan de Filofax original, maar zeer moeilijk te verkrijgen in Nederland. Ik bestelde de Filofax Domino zo'n 3 maanden geleden, maar helaas is deze tot op heden niet leverbaar. Waarschijnlijk komt deze pas weer in februari en zolang wilde ik niet meer wachten. Dus besloot ik toch voor de Filofax a5 Original te gaan. Deze bestelde ik via bol.com en was de volgende dag al bij mij thuis. 


Wat is het verschil? 

De Filofax Domino is gemaakt van kunstleer en heeft een elastiek om je agenda te sluiten. Deze is verkrijgbaar voor ongeveer €50,-. 
De Filofax Original is gemaakt van Leer en sluit met een drukknop. Deze is verkrijgbaar voor ongeveer €119,-.

Wat kun je allemaal gebruiken in je Filofax?

Ik heb allerlei stickers, washi tape, memoblokjes etc. gespaard om mijn Filofax te pimpen.Dit geeft al snel kleur aan je papier.
 
Deze stickynotes/memoblaadjes
Ook heb ik speciale pennen gekocht die schrijven met uitwasbare inkt. Dit leek me erg handig voor als je een foutje maakt of een afspraak gaat ineens niet door. Dan hoef ik niet gelijk met typex aan de gang maar kan ik de inkt uitwissen. 
Bij Bruna kocht ik 2 van deze pennen van het merk 'Pilot Frixion'. Deze zijn in verschillende kleuren te verkrijgen voor €3,19 per stuk. 
Maar bij Kruitvat hebben ze nu de 'puzzelpen' met uitwisbare inkt' te koop. Deze zijn verkrijgbaar in rood, blauw en zwart voor €0,69 per stuk. (folder aanbieding tot 21-12-2014)

(Links op de foto de Pilot Frixion pennen en rechts de pennen van het Kruitvat)

De pennen werken allemaal hetzelfde en even goed.
Aan de achterkant van de pennen zit een soort rubber dopje waarmee je over de inkt wrijft. Hierdoor wordt de inkt warm en verdwijnt het. Mocht je iets weghalen wat niet weg moest kun je het door kou terug laten komen. 


Ik heb ook een filmpje gemaakt van de binnenkant van mijn Filofax. Klik hier om naar het filmpje te gaan. 



Liefs Wanda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten