zaterdag 22 november 2014

Snailmail voor een jarige..

Goedemorgen allemaal!

Deze keer een snailmail die ik heb gemaakt voor een jarige snailmail vriendin. 
Ik stuurde een setje briefpapier, een pen, een tag, 2 plaatjes van een memoryspel (leuk om mee te knutselen), 2 verjaardagsplaatjes, en een kadootje (hierin zit een zelfgemaakte slinger)

Ik heb alles apart als kadootje ingepakt, want bij een verjaardag horen kadootjes toch?
Daarna deed ik alles in een grote enveloppe en stuurde het pakket op.

De slinger die ik maakte zie je hier. 


Wil je weten hoe ik deze slinger heb gemaakt? 
klik dan op lees meer... 



Wat heb je nodig?
- letters en cijfers. Deze kocht ik bij Boekenvoordeel (ook online te bestellen).
- een potlood
- schaar
- papier 
- lijm
- dingetjes om mee te versieren (stickers/knoopjes/bloemetjes enz)
- nietmachine met nietjes
- koord of lint

Wat ga je doen?
Maak een woord of zin en leg de letters die je nodig hebt klaar. (Van alle letters en cijfers zit er maar 1 in, dus noteer het even als je van een letter of cijfer meer dan 1 nodig hebt).
Daarna leg je de sjablonen op z'n kop op wit papier (gekleurd papier mag natuurlijk ook) en trek ze over. Knip daarna alle letters en cijfers uit.
Nu is het tijd om de letters en cijfers te versieren.

Leg hiervoor een deel van de letter op gekleurd papier en trek dit over.
Daarna knip je het deel van de letter uit.



Doe nu lijm op de achterkant van het deel wat je op wilt plakken en plak het op de witte letter. 



Dit doe je bij alle letters. 
Hierna kun je de letters nog versieren met kleine knoopjes, stickertjes etc. 
De letters kun je vastnieten aan een lang koord of lint en klaar is je slinger. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten