woensdag 18 februari 2015

DIY tabbladen maken voor je organizer

Hallo allemaal, 


Ik heb deze nieuwe tabbladen gemaakt omdat ik niet tevreden was met de vorige. 
In het volgende filmpje kunnen jullie zien hoe mijn Hema organizer er nu van binnen uitziet. 

Wil je zien hoe ik deze tabbladen gemaakt heb? 
Klik dan op 'meer lezen'



Wat heb je nodig? 

Voor deze DIY heb ik gebruik gemaakt van: 
- papier (in de geval postpapier van Action)
- een potlood
- een schaar
- een gaatjes maker (in mijn geval de crop-a-dile)
- een lamineer apparaat met lamineer vellen (beide te koop bij Action)
- stickers 
- de tabbladen die bij de agenda geleverd werden

Wat ga je doen?
Kies je papier en bepaal dan de volgorde waarop je ze wilt gebruiken.
Leg nu het bestaande tabblad achterstevoren op het papier en trek het tabblad over. Vergeet hierbij niet de gaatjes te markeren. 
Knip nu je nieuwe tabblad uit het papier.
Als je dit gedaan hebt ziet je tabblad er zo uit. Herhaal dit met alle tabbladen.
Om een voorblad te maken leg je een tabblad (zodat je de tekst op de tab kan lezen) op een stuk papier. Doe dit zo, dat het tabje rechts buiten het papier ligt. Trek nu over en knip je blad uit. 

Om de 'liniaal' te maken doe je hetzelfde maar nu maak je je blad de helft dunner en laat je bovenaan minimaal 1 cm uitsteken.

Mijn liniaal verschuift iedere week, naar de week erop. Ik vind het niet handig om steeds mijn ringen open en dicht te maken daarvoor en dus knip ik vanaf de buitenkant naar t gaatje steeds een knipje van 1 mm. Zo kan ik de liniaal makkelijk in en uit mijn organizer halen, zonder steeds de ringen te gebruiken. 
Je kunt er voor kiezen om net als ik je tabbladen te lamineren. Ik doe dit zodat ik mijn stickers er makkelijk op en af kan halen, mocht ik de indeling willen veranderen in mijn organizer. 
Na het lamineren knip je nog een keer de tabbaden uit, zorg wel dat je ongeveer 1 mm van het papier af knipt, om te voorkomen dat je lamineervellen loslaten.
Maak hierna pas de gaatjes in de tabbladen. 

Ik heb stickers gemaakt met mijn Dymo labelwriter en die aan de zijkant van de tabbladen geplakt zodat ik zodra ik mijn organizer open kan zien wat waar zit. 

Het enige wat je nu nog hoeft te doen is alle tabbladen in je organizer te stoppen. 

Liefs Wanda

1 opmerking:

  1. Is dit ook geschikt voor een A5? http://www.agendasonly.com/nl/filofax-a5/
    Of moet ik dan het anders aanpakken?

    BeantwoordenVerwijderen