woensdag 25 februari 2015

DIY kleine kaartjes maken

Hallo allemaal, 

Ik heb weer een DIY voor jullie!
Zoals ik al in dit filmpje vertelde wilde ik zelf kleine kaartjes maken die lijken op de 'project life' kaartjes. 

Dit is (een deel van) het eindresultaat: 


Benieuwd hoe ik deze kaartjes heb gemaakt? 
Klik dan op 'meer lezen'..



Wat heb je nodig?


- laptop of computer 
- printer
zie foto: 
- papier 
(ik heb 160 grams papier gebruikt van Bruna, voor 50 vellen betaalde ik €3,59)
- snijmachine 
(het kan ook met een liniaal/snijmat/mesje of  met een schaar, maar als je een snijmachine hebt zou ik die zeker gebruiken)
- een hoekpons (optioneel)

Wat moet je doen? 
Eerst zocht ik leuke kaartjes (free printable) op Pinterest.com, maar ook via Google.nl (zoekterm: free printable project life) vind je leuke kaartjes. 
Sla op je computer op wat je wil uitprinten en stop het 160 grams papier in je printer. 
Nu kun je de plaatjes uitprinten. 
Nu is het tijd om de kaartjes te snijden.
De kaartjes zijn ongeveer 3x4 inch. 
Als alle kaartjes zijn uitgesneden kun je bepalen of je er hoekjes uit wilt ponzen. De kaartjes krijgen dan een afgerond hoekje. 

Nu kun je ze gebruiken voor je project life, maar ik gebruik ze graag in mijn Filofax. 

Hopelijk vond je deze DIY leuk!
Kijk ook eens op mijn youtube kanaal, door op deze link te klikken.

Liefs Wanda

1 opmerking:

  1. Ik maak ze ook, maar jij geeft me nu een goede tip, door de dikkere papier te gebruiken en de snijmachine. Ga ik uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen