zaterdag 25 oktober 2014

Snailmail

Goedemorgen!

Ken jij het fenomeen 'snailmail' al?
Snailmail is eigenlijk langzame post. Dus geen super snelle email, maar een handgeschreven brief vaak voorzien van allerlei leuke stickers, tekeningetjes, washi tape etc.

Daarbij kun je ervoor kiezen om leuke kleine kadootjes of plaatjes mee te sturen. 

Ik heb nu al een aantal maanden een snail mail vriendin.Bij ons gaat het ongeveer zo; de ene week schrijf en stuur ik een snailmail naar haar en de andere week krijg ik een snailmail terug. 

Ik heb haar gevonden via de site www.postpapierenzo.nl. Op deze site kun je zelf een oproepje plaatsen voor een snailmail vriend(in) of reageren op iemand die een oproepje heeft geplaatst.
Per email kun je dan adressen uitwisselen en dan kan het snailmailen beginnen. 
Er zijn nog veel meer sites waarop je oproepjes kunt plaatsen, zoek gewoon eens via google

Weten hoe je zelf snailmail kunt maken? Lees dan verder.. 



Wat heb je nodig voor snailmail?

Om te kunnen snailmailen heb je papier, een pen, een enveloppe en postzegels nodig.

Schrijf een brief, stop het in een enveloppe, postzegel en adres erop en op naar de brievenbus. Maar het is natuurlijk nog leuker om er wat plaatjes/quotes/stickers/washi tape/paperclips of iets dergelijks bij te doen. Er is ook speciaal briefpapier te koop om je brief op te schrijven. Bij winkels zoals Action en Pipoos kun je ook hele leuke ponsjes kopen om figuren uit je papier te drukken. Dit geeft een leuk effect aan je brief. Je kunt het natuurlijk zo gek en zo groots maken als je zelf wilt. 


Wat ik zelf leuk vind is om het papier waarop ik mijn brief schrijf te versieren met washi tape en stickers.
Ik maak mijn snailmail graag in een bepaald thema. Daar zoek ik dan allerlei plaatjes, stickers, kaartjes, lint etc. bij om mee te sturen of om de brief en envelop mee te versieren.
Echt alles kan en alles mag zolang het maar door de brievenbus past. 


Liefs Wanda



Hierboven een eenvoudige snailmail die ik heb gemaakt  

1 opmerking: